افزایش عمر گل شاخه بریده

بهترین روش ها برای افزایش طول عمر گل شاخه بریده
آنچه در این مطلب می‌ خوانید

خرید گل شاخه بریده امروزه به یکی از سبک های پر طرفدار گل تبدیل شده است. چون گل های شاخه بریده می تواند فضای شما را به یک فضای زیبا با هوای مطبوع تبدیل کنند و از گل های شاخه بریده می توان برای هدیه دادن به عزیزان و ایجاد یک فضای معنوی دل انگیز استفاده کرد.

استفاده از گل‌ های شاخه بریده در محیط زندگی ، می‌ تواند جو آن محیط را شاداب و دلنشین کند. این گل‌ ها با رنگارنگی و شکوه خود، محیط را زینت داده و احساس آرامش  را به ما منتقل می‌ کنند.

برای تزئین منزل، محل کار یا حتی فضای باز، استفاده از گل‌ های شاخه بریده می‌ تواند جذابیت و زیبایی را به محیط اضافه کند. بطور کلی گل های شاخه ای، کاربردهای زیادی دارند.

گل شاخه بریده چجور گلی است؟

گل شاخه بریده چه گلی است

گل های شاخه بریده درواقع گل خاصی نیستند. آن ها همان گل های معمولی می باشند که از ساقه جدا می شوند و بفروش می رسند. هر مدل گلی را می توان از شاخه جدا کرد و به عنوان گل شاخه بریده از آن استفاده کرد. گل های شاخه بریده را بعد از چیده شدن بلافاصله درون آب قرار می دهند تا همواره شاداب بمانند.

این گل ها را دیگر در خاک قرار نمی دهند. گل‌ های شاخه بریده معمولاً در فصل‌ های گرم سال بریده و به فروش می‌ رسند و به دلیل زیبایی، رنگارنگی و خوشبویی که دارند، محبوبیت زیادی در بین افراد دارند.

معایب استفاده از گل شاخه بریده چیست؟

هرچند که گل های شاخه بریده بسیار زیبا هستند و کاربردهای زیادی دارند. اما این گل ها عمر کمتری دارند. چون از ساقه که تامین کننده منبع غذایی شان می باشد، قطع می شوند و دیگر نمی توانند رشد کنند.

بنابراین به مرور زمان پژمرده می شوند. اما می توان پژمرده شدن این گل ها را کمی به تعویق انداخت و اقداماتی انجام داد که باعث افزایش عمر گل شاخه بریده شد.

راهکارهایی برای افزایش عمر گل شاخه بریده

روش های افزایش عمر گل

قطعا برای شما هم پیش آمده است که از یک دوست یا عزیز دسته گلی هدیه گرفته اید. یا حتی خودتان برای تززینات مجالستان از گل های شاخه ای استفاده کرده باشید ، که این اتفاق بسیار جذاب و دلنشین می باشد.

اما بخش بد ماجرا از آن جایی شروع می شود که گل ها شروع به پژمرده شدن می کنند. ما می خواهیم به شما ترفندهای را یاد بدهیم تا بتوانید از این طریق سبب افزایش عمر گل شاخه بریده بشوید.

حذف اضافات و تزیینات روی گل

بعد از این که یک دسته گل زیبا از عزیزی دریافت کردید ، اولین اقدام تان را صرف حذف تزیینات و جزئیات کار کنید. روبان، سیم، کاغذ، اسفنج و هر چیزی که اجازه نمی دهد هوا به گل برسد را از سر راه بردارید.

کوتاه کردن ساقه

بعد از این که اضافات را حذف کردید، کمی از انتهای ساقه را ببرید و آن را درون یک ظرف آب قرار دهید. هرگز ظرف آب را مملو از آب نکنید چون باعث می شود ساقه له و گندیده بشود.

شاید برای شما مفید باشد : روش های نگهداری گل های آپارتمانی

تعویض آب گلدان

مرتباً آب گلدان را تعویض کنید. بهتر است که این کار هر سه روز یکبار انجام شود. ظرفی را که گل ها در آن قرار می گیرند را هم با مواد سفید کننده بشوید، اما مراقب باشید تا اثری از مواد شیمیایی روی ظرف باقی نماند.

در آب تعویض شده می توانید یک تا دو قطه مایع سفید کننده بریزید تا میکروب های درون آب از بین بروند. دمای آب نیز بهتر است معتدل باشد زیرا گل ها از آب های خیلی سرد یا خیلی گرم خوششان نمی آید.

برش انتهای ساقه‌ ها به شکل اریب

برش ساقه گل شاخه بریده جهت افزایش عمر آن

بعد از هربار تعویض آب می توانید کمی از انتهای ساقه را به شکل اریب برش دهید. برش اریب باعث می شود تا مواد مغذی گل، راحت تر جذب بشوند.

حذف برگ های اضافه

هنگامی که می خواهید گل را درون آب قرار دهید، برگ های اضافی را از شاخه جدا کنید. دقت کنید، به جز ساقه چوبی گل هیچ برگی نباید در آب قرار داشته باشد. همچنین می توانید گل های که پژمرده شده اند را هم حذف کنید.

دور نگهداشتن ظرف گل از ظرف میوه

یک نکته ی جالب این است که میوه ها و گل ها اصلاً با یکدیگر ارتباط خوبی برقرار نمی کنند و اگر می خواهید گل های شما شاداب بمانند، این دو را در کنار هم قرار ندهید. چون میوه ها گاز اتیلن تولید می کنند و دور ماندن از گاز اتیلن نیز یکی از نکاتی است که باید در شرایط نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی رعایت شود.

دور نگهداشتن گل ها از حرارت و نور مستقیم

یکی دیگر از نکات مهم شرایط نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی این است که، بتوانید گل ها را از منابع حرارتی ماننند بخاری یا اجاق گاز و یا حتی نور خورشید دور نگه دارید. گرمای آن ها باعث می شوند که گل پژمرده بشود.

استفاده از گلدان مناسب

بهترین نوع گلدان برای نگهداری از گل ها، گلدان شیشه ای است. گلدان شیشه ای می تواند مشخص کند که آب درون گلدان چه رنگی می باشد و در چه مقداری وجود دارد. هنگامی که شما از شرایط آب گلدان مطلع باشید، بهتر می توانید از گل هایتان مراقبت کنید.

نکاتی قبل از خرید گل شاخه بریده

اگر قصد خرید گل شاخه بریده دارید بهتر از قبل از خرید نکات زیر را بدانید و به آن ها توجه کنید :

  • گل های که قصد خرید آن را دارید، نباید پژمرده و پلاسیده باشند. دقت کنید تا گل های کاملاً شاداب و تازه خریداری کنید.
  • قبل از این که گلی را خریداری کنید، سعی کنید درباره تحقیق کنید و یا از فروشنده بخواهید که نحوه نگهداری و ویژگی های آن گل را برای شما بازگو کند. این نکته می تواند به شما کمک کند که گل های با عمر بیشتری داشته باشید.
  • بررسی کنید که گل‌ ها به صورت یکدست و بدون آسیب و خراش باشند. همچنین مطمئن شوید که گل‌ ها به طور صحیح بریده شده و در حالت خوبی قرار دارند. یعنی گل در حال پژمرده شدن نباشد.
  • بررسی کنید که آیا گلی که می خواهید بخرید، معطر هستند یا بدون عطر. توجه داشته باشید طبق نکته ای که برای شما بازگو کردیم، گل های عطری عمر کمتری دارند.

آیا گل عطری شاخه بریده بخریم یا خیر؟

در این که گل های عطری شاخه بریده علاوه بر زیبایی ، بوی بسیار مطلوبی هم دارند شکی نیست. اما لازم است ذکر کنیم که گل های عطری نسبت به گل های غیرعطری و گل های که عطر ندارند، کمتر عمر می کنند.

این گل ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند اما همچنان در عین حال هم کمتر از باقی گل ها عمر می کنند.

گل های غیر عطری، زمان بیشتری شاداب می مانند و نسبت به عطری ها مراقبت کمتری نیاز دارند. پس اگر می خواهید گلی بخرید که مدت زیادی شاداب بمانند، از خیر گل های عطری بگذرید.

مقایسه قیمت گل‌ های مختلف در فروشگاه‌ ها و بازارها می‌ تواند به شما کمک کند تا بهترین قیمت را برای گل‌ های شاخه بریده پیدا کنید.

چند ترفند کابردی برای افزایش عمر گل

  • ایجاد سوراخ های بسیار ریز بروی ساقه گل با کمک سوزن تا منافذ هوا بسته نشود.
  • مقداری اندک نوشیدنی لیمونات در اب گلدان بریزید تا شکر موجود در لیمونات عمر گل را افزایش دهد.
  • یک سکه درون آب بیاندازید تا از رشد میکروب ها پیشگیری کنید.
  • برای گل های رز از آب جوشیده سرد شده استفاده کنید.
  • یک عدد قرص آسپرین را درون آب حل کنید و آب گلدان اضافه کنید.
  • چند قطره سفید کننده درون آب گلدان بریزید.

سفارش آنلاین گل در اصفهان

این روزها خرید های اینترنتی بیشتر از پیش محبوب شده اند و در هر حوزه ای می توانید فروشندگان اینترنتی پیدا کنید.مجموعه ارگ گل نیز جهت رفاه حال مشتریان، بخش سفارش آنلاین گل را فعال کرده است تا بتوانید بدون حضور فیزیکی و تلف کردن وقت، خرید خوبی را تجربه کنید.

خرید عمده انواع گل، خرید گل های آپارتمانی، خرید گل های مناسبتی، خرید گل های شاخه بریده  و… همگی از خدماتی هستند که مجموعه ارگ گل به مشتریان گرامی ارائه می دهد.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط