گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا

بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا
آنچه در این مطلب می‌ خوانید

گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا نقش موثری در بهبود کیفیت هوا و کاهش آلاینده ­ها ایفا می­ کند. با توجه به زندگی ­های صنعتی امروزی ، شاهد افزایش آلاینده­ ها و کاهش کیفیت هوا هستیم که می ­تواند عوارض جدی را برای سلامتی انسان به همراه داشته باشد، استفاده از گیاه تصفیه کننده هوا در خانه به کاهش این عوارض کمک می­ کند.

ضرورت استفاده از گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا

پیشرفت تکنولوژی و افزایش کارخانجات و مراکز صنعتی پیامدهای منفی را نیز در زندگی بشر داشته است، گازها و آلاینده ­های حاصل از سوخت­ های فسیلی مانند کربن دی اکسید ، اکسیدهای گوگرد ، اکسیدهای نیتروژن و مونوکسید کربن از جمله مهم ترین عوامل آلوده کننده هوا هستند که در نتیجه فعالیت کارخانه­ ها ، سوخت ناقص بنزین در اتومبیل­ ها ، نیروگاه­های برق و غیره حاصل می­گردد.

علاوه بر این انواع مواد شیمیایی که به صورت روزانه با آن سر و کار داریم مانند محصولات بهداشتی ، شوینده ­های شیمیایی ، خوشبو کننده­ ها ، دود سیگار و غیره نیز می­ تواند سبب آلودگی هوا گردد.خرید گل آپارتمانی در جذب این آلاینده ­ها و بهبود کیفیت هوا موثر است.

خرید گل آپارتمانی به تعداد مناسب بر اساس فضای مورد نظر، می­تواند هوا را تلطیف نموده و سلامتی و آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان آورد.

گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا چگونه هوا را تصفیه می­ کنند؟

ممکن است این سوال در ذهن شما مطرح شود که گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا چگونه سبب کاهش آلاینده ­های محیطی می­ گردد. گیاهان با کمک نور خورشید فتوسنتز می ­کنند طی این فرآیند دی اکسید کربن از محیط جذب می ­گردد و اکسیژن آزاد می­ گردد.

از طرف دیگر گیاهان تصفیه کننده هوا آلاینده ­های مختلف محیطی را از طریق برگ جذب می­ کنند، سپس این مواد به ریشه انتقال پیدا کرده و در آنجا به مواد دیگر مورد مصرف گیاه تبدیل می­ گردد. از دیگر روش­ های حذف آلودگی­ های محیطی توسط گیاهان ، جذب آلودگی­ ها توسط ریشه و تبدیل آن به مواد مغذی برای گیاه است.

مزایای استفاده از گیاهان تصفیه کننده هوا

مزایای استفاده از گیاهان تصفیه کننده هوا

نگهداری از گل­­های آپارتمانی در منزل و یا محیط کار فواید بسیاری را به همراه خواهد داشت. گل­ های آپارتمانی در دیزاین و زیبایی محیط بسیار موثر است که باعث اثرات مثبت روحی و روانی، کاهش استرس و ایجاد آرامش در افراد می­ گردد.

آلاینده ­ها می­ توانند سبب بروز بیماری­ های قلبی و عروقی ، مشکلات ریوی ، آلرژی و غیره گردند. نگهداری از گل­ های آپارتمانی می ­تواند سبب کاهش آلاینده ­ها گشته و از این طریق گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا در حفظ و بهبود سلامت جسمی افراد نیز موثر خواهد بود.

آشنایی با بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا

بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا

فرمالدئیدها ، آمونیاک ، مونوکسید کربن ، زایلن و تولوئن از جمله آلاینده ­های رایج در محیط ­های خانگی هستند که ناشی از مصرف محصولات و مواد مختلفی مانند سیگار، رنگ ­ها، لاک، چرم مصنوعی، مواد شوینده ، حشره کش ­ها و غیره است.

طبق تحقیقات انجام شده توسط ناسا برخی از گیاهان تصفیه کننده هوا توانایی جذب این ترکیبات را دارند، در ادامه با بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا بیشتر آشنا می­­شویم.

امکان تهیه این گیاهان و خرید از بازار گل اصفهان فراهم است. بازار گل اصفهان تنوع بالایی از گل و گیاهان آپارتمانی را شامل می ­شود، برای خرید از بازار گل اصفهان می ­توانید به صورت حضوری مراجعه کنید و یا به صورت آنلاین گیاه مورد نظر خود را سفارش دهید.

گلفروشی ارگ گل از معتبرترین فروشگاه­ های فعال در این بازار است که ارائه دهنده گل­ های زینتی و انواع گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا است.

گیاه سانسوریا

گل سانسوریا برای تصفیه هوای آپارتمان

گیاه سانسوریا که به زبان مادر شوهر نیز معروف است یکی از قوی ترین گیاهان اکسیژن ساز و تصفیه کننده هوا است، شرایط نگهداری این گیاه بسیار ساده و آسان است و نیاز به مراقبت زیاد ندارد.

نیاز آبی این گل کم است و نباید زیاد آبیاری شود، علاوه بر آن در شرایط با نور متوسط نیز رشد خواهد کرد، از گیاه سانسوریا می­توان در اتاق خواب و یا سالن استفاده کرد.

گیاه اسپاتی فیلوم

گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا اسپاتی فیلوم از دیگر گیاهان موثر در حذف آلاینده­ های محیط منزل و محل کار است. این گیاه با برگ­ های پهن و بزرگ است که علاوه بر تصفیه هوا در ایجاد رطوبت و تلطیف هوا نیز مفید است.

گل­ های زیبای این گیاه به رنگ سفید است، این گیاه تصفیه کننده هوا در خانه به نور غیر مستقیم و کم نیاز دارد، برای آبیاری گیاه اجازه دهید سطح خاک خشک شود و سپس آبیاری را انجام دهید.

اگر برای چشم روشنی منزل نو به دنبال هدیه مناسب هستید، گیاه اسپاتی فیلوم یک گزینه مناسب برای خرید گل برای خانه نویی است، ماندگاری و دوام این گل بالاست و بسیار زیبا و چشم نواز است، به همین دلیل می­ توانید در انتخاب گل برای خانه نویی آن را مد نظر داشته باشید.

گیاه اکسیژن ساز پتوس

گیاه اکسیژن ساز پتوس

پتوس یا پوتوس گیاهی است که ساقه­ های رونده و رشد سریع دارد. این گیاه شرایط نگهداری آسانی دارد، به همین دلیل حتی اگر تجربه زیادی در زمینه گل و گیاه نداشته باشید نیز ­می­ توانید از آن مراقبت کنید.

این گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا به نور متوسط نیاز دارد و نیاز آبی بالایی ندارد، بسته به سلیقه خود می ­توانید آن را در آشپزخانه ، اتاق خواب و یا نشیمن قرار دهید. پتوس سمی است و از نزدیک شدن کودکان و حیوانات به آن اجتناب کنید.

گل عنکبوتی

گل اکسیژن ساز عنکبوتی

گل عنکبوتی یا گیاه گندمی نیز در لیست بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا قرار دارد. نیاز نوری کم و آبیاری دو تا سه بار در هفته تنها احتیاجات این گیاه است.

این گیاه به سرعت رشد می­کند و در گلدان­های آویز بسیار زیبا است، این گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا سمی نیست و یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است.

فیکوس

فیکوس نیز دیگر گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا است که با برگ­ های پهن و بزرگی که دارد آلودگی­ های محیطی را جذب می­ کند. نیاز نوری این گیاه نور متوسط تا روشن است، برای آبیاری آن دقت کنید که خاک را مرطوب نگه دارید ولی از آبیاری افراطی نیز اجتناب کنید.

شفلرا

گیاه شفلرا که به نام پنجه کلاغی نیز معروف است انتخابی مناسب برای گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا در اتاق خواب است، نیاز به آبیاری زیاد ندارد و نور متوسط برای آن کافی است، به دلیل سمی بودن برگ­ ها در دسترس کودکان قرار ندهید.

دراسنا

گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا دارسنا توانایی جذب زایلن ، تری کلرواتیلن و فرمالدئید را دارد. دراسنا انواع مختلفی دارد. در نگهداری از این گیاه باید توجه داشته باشید که تا خاک خشک نشده آبیاری انجام نشود.

آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز به عنوان گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا بسیار مفید و موثر است، نیاز آبی آن متوسط است و باید از نور غیر مستقیم برای آن استفاده کرد.

جدول گیاهان تصفیه کننده هوا

نام گیاه تصفیه کننده هوانام علمیاز بین برنده آلاینده­ها
سانسوریاSansevieriaآلدهید، دی اکسید کربن، بنزن، زایلین، تری‌ کلرواتلین
اسپاتی فیلوم         Spathiphyllumآلدهید، دی اکسید کربن، بنزن، زایلین، تری‌ کلرواتلین، کربن مونواکسید
پتوسEpipremnum aureumآلدهید، دی اکسید کربن، بنزن، زایلین، تری‌ کلرواتلین
گل عنکبوتیChlorophytum comosumآلدهید، دی اکسید کربن، زایلین، کربن مونواکسید
فیکوسFicus elasticaآلدهید، دی اکسید کربن، بنزن، زایلین، تری‌ کلرواتلین
شفلراScheffleraآلدهید، دی اکسید کربن، بنزن
دراسناDracaenaآلدهید، دی اکسید کربن، زایلین، تری‌ کلرواتلین
آلوئه وراAloe veraآلدهید، دی اکسید کربن، بنزن،

خرید گیاهان تصفیه کننده هوا

خرید گیاهان تصفیه کننده هوا

بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان یکی از بزرگ ترین مراکز عرضه انواع گیاهان آپارتمانی است. برای خرید گیاهان تصفیه کننده هوا می ­توانید به این مکان مراجعه کنید.

گلفروشی ارگ گل که سالیان زیادی است در زمینه تولید و ارائه گیاهان آپارتمانی فعالیت می­ کند در این بازار واقع شده است. امکان سفارش آنلاین گل از طریق سایت این فروشگاه فراهم است، از این رو در هر یک از مناطق کشور که باشید  به آسانی می ­توانید سفارش آنلاین گل را در سایت ثبت کنید.

علاوه بر این اگر در انتخاب و خرید گیاهان تصفیه کننده هوا و یا شرایط نگهداری آن سوالی دارید، کارشناسان این مجموعه شما را راهنمایی خواهند کرد.

با توجه به اثرات مثبت گیاهان اکسیژن ساز و تصفیه کننده هوا، استفاده از آن یک ضرورت است، برای داشتن زندگی بهتر همراه با سلامتی و تندرستی لازم است از اثرات مفید این گیاهان استفاده نمایید.

سوالات متداول

چگونه از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا نگهداری کنیم؟

انواع مختلفی از گیاه آپارتمانی تصفیه کننده وجود دارد که شرایط خاص خود را دارند، اگر تجرب ه­ای در زمینه نگهداری از این گیاهان را ندارید می ­توانید از مشاوره کارشناسان ارگ گل بهره­مند گردید.

بهترین گیاه تصفیه کننده هوا کدام است؟

گیاهانی مانند سانسوریا، اسپاتی فیلوم، گل عنکبوتی، دراسنا و غیره از معروف­ ترین گیاهان تصفیه کننده هوا هستند که بسته شرایط محیط نگهداری و نیازهای گیاه، می­ توانید مناسب­ ترین آن ها را انتخاب کنید.

آیا از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا در اتاق خواب نیز می­ توان استفاده کرد؟

بسیاری از گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا را می ­توان در اتاق خواب نیز نگهداری کرد ، اما دقت کنید که به گل و یا گیاه خاص آلرژی نداشته باشید، در مورد اتاق کودکان نیز از گیاهانی که برگ­ های غیر سمی دارند استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط